Зачекайте, будь ласка!

Cторінка завантажується.

Мапа сайту

Просимо звернути увагу!

06.03.2019

відбулися святкові ранки 

у старших дошкільних групах

«Весна, весна прийде»

Важливо! 

Зверніть увагу на зміни щодо батьківської плати за харчування дітей в закладах дошкільної освіти м.Рівне з 01.01.2018 року!

Наше кредо

"Не дитину пристосовуємо до дитячого садка, а дитячий садок до неї."

Наш девіз

"Від педагога-інтелектуала до інтелектуального дошкільника."

Гімн ЗДО №2

Слова Л.В.Шершун, музика С.Маринчук 

 

Якщо ти ще маля,

Але тобі вже два,

У садочок завітай,

Світ із друзями пізнай.

Наш "Пізнайко" любить всіх,

Друг — це твій і мій! 

 

Приспів:

Весело, весело, весело нам всім,

Дитсадок "Пізнайко" — ми радієм в нім!

Ми — розумні, ми — кмітливі, інтелектуали — ми,

Неможливо нас перемогти! 

 

У нас щодня дива трапляються,

Сюрпризи не кінчаються,

Хорошим справам ми вчимось,

Чимало в нас вже нагород,

Бо українець ти і я,

Велика дружня ми сім’я.

Ваша думка

Чи була для вас корисною інформація на сайті?

так - 92.7%
ні - 7.3%

Статистика сайту

Користувачі
1
Статті
229
Веб-посилання
7
Перегляди статей
140996

На сайті 32 гостей та відсутні користувачі

  • 9876543.jpg
  • 34567890.jpg
  • 98765432.jpg
  • 4567898765.jpg
  • 45678909876.jpg

Музичний керівник радить

 

«Чим більше дитина співає, тим краще говорить. Чим більше танцює, тим краще фізично розвивається. Чим більше декламує, вживається в роль, тим успішнішою стане у житті»

Як же впливає музика та мова на дитину?

Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани: від умиротворення, спокою і гармонії до занепокоєння, пригніченості або агресії. У зв’язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.

ЗБУДЛИВА, ГУЧНА МУЗИКА, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитину) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах), спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперзбудливим дітям із слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.

СПОКІЙНА МУЗИКА, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги. Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже у ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м’яку музику і попросіть її закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в неї позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.

Ще з давніх часів люди помітили, що ЛЮДСЬКИЙ ГОЛОС І ЗВУК взагалі володіють сильним впливом. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому – заподіюють людині шкоду.

МОВА ЛЮДИНИ є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на самого мовця. Наш внутрішній стан, наші думки, ставлення до світу виявляються у змісті мови і в її інтонаційному забарвленні. А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, в свою чергу відкладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші відносини з ним. Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос мовця породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не приймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошена спокійним, м’яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.

Підготувала музичний керівник Людмила Марушко

Ігрові завдання для розвитку пісенної творчості та почуття ритму у дітей дошкільного віку

Гра з пташкою

Дитині пропонують іграшкові пташки різні за розмірами. Дорослий просить показати, як співає кожна пташка. Наприклад: зозуля «ку – ку» (так, щоб звучання змінювалося за висотою, відповідно до величини іграшки).

Гра з машинкою

Дорослий пропонує дитині погратися з машинкою. Дитина возить її і гуде: «Бі – бі – бі!». Дорослий дає малюку різні за величиною машинки, пропонуючи показати як гудуть велика і маленька машинки, повторює найкращі співвідношення звуків, які відрізняються за висотою.

Гра з коником

Дорослий просить дитину показати, як скаче маленький коник, промовляючи «цок – цок» в різному темпі і ритмі. Дати пояснення: коник спочатку скаче швидко (поспішає), а потім повільно (втомився).

Колискова ляльці

Дорослий пропонує дитині поколихати ляльку, наспівуючи їй колискову «баю - баю». Сам слухає і підспівує, закріплюючи створену дитиною інтонацію. Бажано включити або заспівати ніжну колискову. Зверніть увагу дитини на те, яка ніжна та спокійна мелодія у колискової. Під неї засинають не тільки дітки, а і ляльки, тваринки. Колискова – це мамина пісенька перед сном.

Лялька танцює

Дорослий пропонує дитині показати, як лялька танцює або крокує, інтонацйно наспівуючи «ля-ля». Побажання. Запропоновані ігри є першим кроком у формуванні музично – творчих здібностей в дітей. На початковому етапі розвиваємо у дітей орієнтацію в різних якостях музичного звуку через гру, під час якої дитина комбінує музичні звуки, які відрізняються за висотою, тривалістю, динамікою.

Танець троянди

(для дітей 5 – 6 років)

Запропонуйте дитині гру: під красиву мелодію (грамзапису чи власний спів) виконати танець тендітної квітки – троянди. Дитина сама придумує до нього рухи. Раптово музика зникає. Це порив північного вітру заморозив прекрасну троянду. Дитина завмирає у будь-якій, придуманій нею, позі. Чим краще уява, тим цікавіші рухи танцю і поза замерзлої троянди.

Хто краще?

(для дітей 5 – 6 років)

Запропонуйте дитині придумати танець під знайому музику. Це може бути сучасний шлягер або щось мелодійне і спокійне. Характер рухів повинен відповідати музиці, що звучить. Позмагайтеся з дитиною: чий танок буде досконалішим, кращим, чиї рухи будуть цікавішими і виразнішими.

Людмила Марушко, музичний керівник ДНЗ №2

Співайте діткам перед сном

Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засинає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому що співає їх найрідніша в світі людина – матуся! Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу роль у духовному розвитку дитини. Завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.

 

Котику сіренький,

Котику біленький,

Котку волохатий,

Не ходи по хаті,

Дитя буде спати,

Котик воркотати,

Ой на кота воркота,

На дитину дрімота!

 

Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішуються психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розгортається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомлять з головними принципами побудови світу.

Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!

Дуже важливе спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, душевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки інформації, яку отримала ваша дитина упродовж дня. Довірливі відносини, які виникають у моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у неї є та людина, яка її завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватися, просто покласти голівку на плече. Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви – найкращий співак і приклад для своєї дитини!

 

Рученьки, ніженьки,

Лагідні очі!

Спокійної ночі!

Скінчилася гра!

Рученьки, ніженьки,

Спокійної ночі!

Спати пора!

 

Форми роботи батьків з дітьми для активізації музичних здібностей

Попросіть дитину:

1. Заспівати самостійно, знаходячи то високі інтонації (співає маленька зозуля, нявкає кошенятко), то більш низькі (співає велика зозуля, киця).

2. Співати своє ім'я (та інші імена) на двох тональностях, передаючи різні інтонації.

3. Вести співочу перекличку. Дорослий співає: «Ай, де ти?». Дитина відповідає: «Я тут», почергово змінюючись. Придумуйте нові слова та інтонації.

4. Імпровізувати мотив з двох – трьох звуків («ля – ля») та позмагатися, хто більше придумає поспівок.

5. Закінчити мелодію.

6. Придумати свою пісеньку на вірш, який подобається.

Займаємося музикою вдома

  • Співайте разом зі своїм малюком . Наспівуючи із дитиною фрази, речення, ви створите разом невеличкі співанки.
  • Спів допомагає розвитку мовлення дитини, тому нехай у вашій оселі часто звучать аудіо-записи дитячих пісень. Співайте їх разом, приділяючи увагу звукам, які, можливо, ще погано вимовляються вашою дитиною. Важливо, щоб вона поступово засвоїла кілька простих мелодій, які й стануть першим кроком у світ музики.
  • Влаштовуйте вдома сімейні міні-концерти з використанням дитячого караоке.
  • Співайте упродовж дня: ідучи в садочок, гуляючи, прокидаючись зранку, лягаючи спати. Співайте колискові пісні, адже вони позитивно, заспокійливо впливають на дитину й залишаються у пам'яті на все життя.
  • Придбайте дитячі музичні інструменти і нехай ваш родинний спів збагачується ще й цікавою грою на них.
  • Гуляючи, звертайте увагу малюка на звуки природи: спів пташок, шелест листя, дзюркіт води…. Адже, це теж своєрідна музика.
  • Музичні здібності у дитини можуть виявлятися дуже рано, проте якщо ви не помічаєте особливих їхніх проявів – висновки про їх відсутність теж не варто робити.

Підготувала музичний керівник С.Маринчук

Розвиваємо музичні здібності у дошкільників вдома

  • Співайте разом зі своєю дитиною вдома колискові, забавлянки, пісні-небилиці, тощо.
  • Слухайте разом із дитиною музику в живому виконанні, аудіозаписі.
  • Займайтесь музикою з дитиною на музичних інструментах – справжніх, іграшкових чи виготовлених власноруч.
  • Імітуйте голоси персонажів під час читання з дитиною казок.
  • Влаштовуйте дома імпровізовані танцювальні чи пісенні виступи.
  • Готуйте разом із дитиною музичні номери, виступи – сюрпризи до родинних свят.
  • Грайте з дитиною в музичні ігри.
  • Поєднуйте діяльність дитини в побуті з творчістю.
  • Поповнюйте домашню музичну фонотеку музичними казками, дитячими піснями тощо.