Зачекайте, будь ласка!

Cторінка завантажується.

Мапа сайту

Просимо звернути увагу!

23.04.-27.04.2018 - Тиждень безпеки життєдіяльності дитини

Важливо! 

Зверніть увагу на зміни щодо батьківської плати за харчування дітей в закладах дошкільної освіти м.Рівне з 01.01.2018 року!

Наше кредо

"Не дитину пристосовуємо до дитячого садка, а дитячий садок до неї."

Наш девіз

"Від педагога-інтелектуала до інтелектуального дошкільника."

Гімн ЗДО №2

Слова Л.В.Шершун, музика С.Маринчук 

 

Якщо ти ще маля,

Але тобі вже два,

У садочок завітай,

Світ із друзями пізнай.

Наш "Пізнайко" любить всіх,

Друг — це твій і мій! 

 

Приспів:

Весело, весело, весело нам всім,

Дитсадок "Пізнайко" — ми радієм в нім!

Ми — розумні, ми — кмітливі, інтелектуали — ми,

Неможливо нас перемогти! 

 

У нас щодня дива трапляються,

Сюрпризи не кінчаються,

Хорошим справам ми вчимось,

Чимало в нас вже нагород,

Бо українець ти і я,

Велика дружня ми сім’я.

Ваша думка

Чи була для вас корисною інформація на сайті?

так - 92.7%
ні - 7.3%

Статистика сайту

Користувачі
1
Статті
228
Веб-посилання
7
Перегляди статей
108784

На сайті 33 гостей та відсутні користувачі

  • chh.JPG
  • cm.jpg
  • dfgj.jpg
  • srtuj.JPG

Вихователь радить батькам

 

«Вихователь – добрий, чуйний, щирий, милосердний, уважний, сердешний. Він завжди почує і порадить, казку подарує»

 

Граємося з дитиною під час прогулянки

Пропонуємо вам розвивальні ігри, які можна пограти з дитиною під час прогулянок. Вони розвивають мову,спостережливість, уяву, пізнавальну активність, фантазію, кмітливість, допитливість, відчуття кольору, спортивні навички, дрібну моторику…

«НАВПАКИ»

Читайте слова на вивісках навпаки, тобто з кінця: «ОКОЛОМ», «ИГИНК», «НОФЕЛЕТ», «КНАБ». Виходить дуже весело і повчально.

"ПОЛЬОТИ"

Запропонуйте дитині «політати» на прогулянці. Нехай малюк усю дорогу уявляє себе різними літальними об’єктами: літаком, метеликом, комаром. Поговоріть про те, що всі літають по-різному: повільно, швидко, колами, видаючи при цьому різні звуки.

"ПУСКАЄМО КОРАБЛИКИ"

Перед прогулянкою разом з дитиною зробіть човника. Його можна змайструвати з паперу, шкаралупок волоського горіха, легкої пластикової коробочки. Пускати кораблики можна у калюжах чи струмках, підганяючи їх тоненькою паличкою.

"ГРАЄМО У КОЛЬОРИ"

Прив’яжіть на руку дитині перед прогулянкою стрічку будь-якого кольору. Головне завдання – називати усе, що ви бачите під час прогулянки такого ж кольору, як стрічка.

"РІЗНІ ЛЮДИ"

Навчайте дитину спостерігати за перехожими. Запропонуйте їй відповісти на такі запитання: «Скільки років перехожому?», «Який у нього настрій?», «Що він тримає у руках?», «Куди іде?». Така гра допоможе розвивати спостережливість.

"ВУЗЛИКИ"

Для того, щоб розвивати дитячі ручки, повісьте горизонтальну паличку, а на ній прикріпіть кольорові стрічечки та шнурочки. Нехай малюк зав’язує вузлики, коли йому заманеться.

"ВЛУЧНИЙ КИДОК"

Вирийте в землі ямку. На деякій відстані від неї накресліть риску, від якої кидатимете у ямку камінці. Перемагає той, хто поцілить у ямку якнайбільше. Поступово «відсувайте» риску далі від ямки.

"ВЕСЕЛИЙ ДЗВІНОЧОК"

На невисоку гілку повісьте дзвіночок і запропонуйте дитині кидати м’ячик, влучаючи у нього. Якщо дитина легко впорається із завданням, дзвіночок можна перевісити вище.

"СКАРБ"

Скажіть дитині, що сьогодні на прогулянці ви шукатимете скарб. Спрямовуйте її («Прямо», «Праворуч», «Ліворуч», «Повернися», «Нахилися») до того місця, де ви заздалегідь сховали для неї сюрприз.

"КАЛЮЖА"

Запропонуйте дитині не лише ходити по калюжах, але й кидати у неї маленькі камінці, палички, листя. Спостерігайте, які предмети здіймають фонтан бризок, тонуть, залишаються плавати на поверхні. Зверніть увагу дитини на хвилі, що кільцями розбігаються від предмета, що впав.

 

Підготувала вихователь Людмила Черкас

Розкажіть дітям правила безпеки

ПІД ЧАС ГРИ В СНІЖКИ:

  • Не кидайте сніг у голову та в обличчя.
  • Ліпіть сніжки зі снігу, стежте, щоб не попадалися крижинки, палички, скло, камінці тощо.
  • Ліпіть сніжки в рукавичках, щоб не обморозити руки.
  • Грайтеся подалі від автомобільних шляхів та вікон будинків.
  • Заздалегідь домовтеся про правила гри й обов’язково дотримуйтеся їх.

ПІД ЧАС КАТАННЯ НА САНЧАТАХ:

  • Коли обирайте гірку, дивіться, щоб вона не закінчувалася автомобільним шляхом, парканом або водоймою.
  • Обирайте плавний, не крутий схил, який виходить на майданчик без дерев, каміння тощо.
  • Перевірте, щоб на трасі не було скла, корчів, каміння та інших предметів, які перешкоджають руху, і в разі падіння можуть поранити.
  • Не можна довго перебувати на проїжджій частині схилу, а також підніматися по ній.
  • Після з’їзду треба зійти з санок, озирнутися і відійти вбік. Здогадалися, чому?</li

НА ЛЬОДУ:

  • Кататися на ковзанах на замерзлому озері чи річці можна з дорослими, пильнуючи, щоб поруч не було ополонок.
  • Безпечний для катання прозорий лід (завтовшки 25 см), а також той, що має синюватий або зеленкуватий відтінок (15-25 см.). Тонкий лід – матово-білий або жовтуватий, на нього ступати небезпечно! Небезпечним також є лід, вкритий снігом.
  • Категорично забороняється виходити на лід під час відлиги!
  • Дуже небезпечний лід біля кущів, дерев та очерету.
  • Ніколи не перевіряйте товщину льоду ударами ніг!

Матеріали з розвивального журналу "Джміль"

Прочитайте разом з дитиною вірш, з якого "вислизнули" деякі слова. Придумайте їх.

 

БОСО-ВЗУТИЙ СНІГОВИК

 

Взувши правий черевик,

йшов по лісу ………. :

трохи босим, трохи взутим

сніговик ходити звик.

 

В місто видибав:

Овва! ………. треба два!

Трохи босих,

трохи взутих в місті славнім не бува.

 

Позаходив до крамниць,

накупив собі ………. :

від смішного хула - хупа

до пахучих ………. .

 

Того є, і сього є,

кожен хвалить щось своє,

тільки лівих черевиків

аніхто не ………. .

 

Правий зняв – і на льоду

взув на ліву до ладу.

- Я до міста йшов у правім,

а назад у лівім йду!

 

Скільки клунків! А ………. !

У маршрутку ледь уліз,

в право-лівім черевику,

вправо-вліво – та й ………. !

 

(ДРІБНИЦЬ, ПОЛУНИЦЬ, ВАЛІЗ, У ЛІС, СНІГОВИК, ПРОДАЄ, ЧЕРЕВИКІВ)

 

Матеріали з розвивального журналу "Джміль"

Досліджуємо воду

 

ДОСЛІДІТЬ З ДІТЬМИ

Розтопіть сніг і бурульку, щоб переконати дітей, що білий і чистий, на перший погляд, сніг насправді перетворюється в брудну воду, яку не можна пити.

ПОМІРКУЙТЕ

Яка вода швидше замерзне: чиста чи солодка?

Поставте склянки з чистою і солодкою водою на мороз.

ЗАПАМ`ЯТАЙТЕ

Для пиття потрібно використовувати чисту і лише чисту воду!!!

 

Матеріали з розвивального журналу "Джміль"

Як спілкуватися з хлопчиками і дівчатками

Ніколи не забувайте, що перед вами не просто дитина, а хлопчик або дівчинка з власними її особливостями сприйняття, мислення, емоцій. Виховувати, навчати і навіть любити їх треба по-різному. Але обов"язково любити.

  • Ніколи не порівнюйте хлопчиків і дівчаток, не ставте одних у приклад іншим: вони такі різні навіть в одному біологічному віці - дівчатка зазвичай виглядають старшими від ровесників - хлопчиків.
  • Не забувайте, що хлопчики і дівчатка по - різному бачать, чують, відчувають на дотик, по-різному сприймають простір і орієнтуються у ньому, а головне - по-різному осмислюють усе, з чим стикаються у цьому світі. І, звичайно, не так, як ми дорослі.
  • Пам"ятайте, що коли жінка виховує і навчає хлопчиків, а чоловік - дівчаток, їм мало допоможе власний дитячий досвід. Тож порівнювати себе у дитинстві з дітьми іншої статі марно.
  • Не вимагайте від хлопчиків акуратності та старанності виконання вашого завдання.
  • Намагайтеся, даючи завдання хлопчикам, включати у них елемент пошуку, що потребує кмітливості. Не слід заздалегідь розповідати і показувати, що і як робити. Варто "підштовхнути" хлопчика до того, щоб він сам відкрив принцип рішення, нехай навіть наробивши помилок.
  • Розбирайте разом з дівчатками принцип виконання завдання - що і як треба зробити - до початку роботи. Дівчаток слід поступово підводити до пошуку власних рішень незнайомих, нетипових завдань, вчити діяти самостійно.
  • Не забувайте не лише розповідати, а й показувати. Особливо це важливо для хлопчиків.
  • Ніколи не лайте дитину образливими словами за нездатність щось зрозуміти або зробити, дивлячись на неї при цьому з висоти свого авторитету.
  • Не сваріть дівчинку зопалу - бурхлива емоційна реакціяперешкодить їй зрозуміти свою провину. Спочатку розберіться, у чому помилка дитини, і поясніть їй.
  • Пам’ятайте, що не варто недооцінювати емоційну чутливість і тривожність хлопчиків.

Ніколи не забувайте, що ми ще дуже мало знаємо про те, як нетямущий малюк перетворюється на дорослу людину. Є безліч таємниць у розвитку мозку і психіки, які поки не доступні нашому розумінню. Тому головною вашою заповіддю має бути "НЕ НАШКОДЬ !"

Чим гратися дитині

Окремо варто спинитися на іграшках. Дуже часто дорослі, купуючи їх дитині, виходять з власних уподобань, інтересів, намагаючись певною мірою компенсувати обмеженість іграшкового асортименту в своєму дитинстві, тобто купують іграшку для себе. Або ж вважають, що велика кількість іграшок та їх розмаїття сприяють організації самостійної гри дитини, а їм, відповідно, забезпечать безвідривне виконання власних справ або спокійний тихий вечір. От і виходить, що збирається велика кількість іграшок та ігор, які лише займають місце, бо малюк ними не грається, оскільки всі ці дива сучасного дизайну його не цікавлять. А тим часом у кожному домі є багато такого, що ніяк не може зрівнятися з іграшками.

Найцікавіше місце - мамина кухня! Найпростіша шумівка, дерев"яна ложка або каструлька, в яку можна спочатку багато чого покласти, а потім виймати потроху або відразу викинути, набагато цікавіші за будь - яку пластикову карусель з музикою! До того ж тут іде справжнє життя: після того, як мама якийсь час побуде на кухні - на столі з"являється щось смачненьке, й усі кажуть: "О, дуже смачно!" Спробуйте організувати діяльність свого малюка саме тут.

Cитуації спільної діяльності сприяють розвиткові дитини: вона знайомиться з різноманітним посудом овочами, фруктами, їхніми назвами та ознаками (кольором, формою, величиною, щільністю, смаком, фактурою, матеріалом тощо). Ви допомагаєте синові чи доньці проявити свою самостійність і маєте слушну нагоду для похвали: "Як гарно ти вмієш це робити!" А найголовніше в такій ситуації з погляду малюка - мама поруч! І він діє разом з нею! Цим правилом варто скористатися й тоді, коли ви пропонуєте синові чи доньці погратися. Проте не забувайте: дитину треба вчити гратися. Без участі дорослого навіть найкращі іграшки не стимулюють активності, не розвивають свідомості, в кращому разі вони викликають однотипні, примітивні дії, які через це швидко набридають.

Усі свої секрети та можливості іграшка розкриває перед дитиною лише з допомогою дорослого. А щоб викликати справжній інтерес до гри та іграшки, дорослі й самі мають гратися із задоволенням. Для цього намагайтеся на час гри з дитиною відключитися від сторонніх думок і турбот. Діючи з іграшками, малюк вчиться спілкуватися з дорослим, розв"язувати найпростіші практичні задачі. Не забувайте і про неформальний ігровий матеріал: здатність бачити в одному й тому самому предметі термометр, ложку, гребінець, викрутку, а, може, й трубу - ось що залишиться непересічним досягненням дитячого мислення, стане передумовою розвитку уяви і творчості.

Щоб дитина правильно вимовляла звуки…

У цьому нам допоможе артикуляційна гімнастика.

Артикуляційна гімнастика – це вправи для тренування органів мовлення. Для правильної звуковимови важливо, щоб губи і язик були достатньо сильними, гнучкими і рухливими, могли тривалий час утримувати певне положення, легко здійснювати перехід від одного положення до іншого.

Артикуляційна гімнастика проводиться в ігровій формі, а саме: віршовані рядки супроводжуються виконанням вправ або інсценізацією та кольоровими малюнками до них.

До вашої уваги декілька порад:

  • за допомогою картинок (малюнків) уточніть, чи знає дитина будову мовленєвого апарату (язичок, рот, губи, зуби);
  • покажіть малюнок, назвіть вправу і повільно продемонструйте її виконання;
  • слідкуйте за виконанням, допомагайте виправляти помилки;
  • для полегшення дайте їй дзеркало;
  • надалі дитина виконує вправи без дзеркала, поступово прискорюючи темп, у віршованому супроводі дорослого;
  • для початку пропонуйте 1-3 вправи тривалістю 3-7 хвилин, враховуючи вік та індивідуальні особливості;
  • діти 3-4-років відтворюють основні рухи, 4-5-років - вправи чітко і плавно, 6-7-років – точно, швидко, в достатньому обсязі, легко переключаючись з одного руху на інший та утримуючи положення язика певний час без змін;
  • сюжетні вправи використовуйте, після засвоєння дитиною окремих артикуляційних вправ;
  • розігруйте окремі епізоди і тільки тоді об’єднуйте їх в єдиний сюжет;
  • використовуйте картинки (малюнки до вправ).

Як читати дітям казки?

Казку дорослий і дитина сприймають не однаково. Тому потрібно враховувати деякі особливості дитячого сприймання казки та дотримуватися певних правил ознайомлення дошкільників із цим жанром художньої літератури. Темп читання чи розповідання має бути середнім. Важливо передати емоції персонажів, їх характер. Дитина має бачити обличчя того хто розповідає, стежити за мімікою, жестами. Бесіда за змістом казки має бути короткою.

Дитина - активний слухач, повторює певні слова, розглядає ілюстрації, висловлюється про свої почуття, враження від почутого, побаченого.

Започаткуйте у своїй родині сімейну традицію-щовечора при настільній лампі читати чи розповідати дитині казки. Читання казки обома батьками сприяє встановленню та зміцненню тісного душевного контакту, як із матусею, так і з татусем.

Правила ознайомлення дитини з казкою

  • Обирайте для дитини казки відповідно до її віку та вподобань. Перш ніж читати казку, переконайтеся, що вона доступна для сприймання дошкільника.
  • Читайте дитині казку стільки разів, скільки вона просить, і завжди, коли хоче її слухати. «Проживання» казкового сюжету-складний процес, тож дитина потребує багаторазового звернення до улюбленої казки.
  • Казку краще не читати, а розповідати. Так ви матимете змогу спостерігати за реакцією дитини на неї та акцентувати увагу на певних її фрагментах.
  • Використовуйте казкові події для формування особистості дитини.
  • Пам'ятайте про специфіку сприймання дітьми казкових подій із чарівним підтекстом для дорослих кидання персонажів у вогонь є порушення їхніх прав, а для дитини-впевненість у тому, що зло знищене.
  • Не пояснюйте дитині глибинного змісту казки. Він має бути прихованим від неї та впливати на підсвідомість лише через тексти, а не за допомогою тлумачення подій.
  • Не імпровізуйте, вводячи у казку персонажів та розгортаючи нові сюжетні лінії з реального світу. Адже так ви вносите плутанину у диференціацію дитиною казкових та реальних подій.
  • Розповідаючи казку, використовуйте казковий зачин «У якомусь царстві…» - це ті «ворота», через які дитина одразу ж потрапляє у казковий світ.